C L O U D ;

ABOUT ENTRY LINKS FREEBIES
Cara untuk tukar theme file dekstop
• Thursday 16 May 2013 •
^^.. atas permintaan ramai, aku akan buat sau tutorial macam mana nak jadikan file kita ada tema.. haa.. macam ni..

okay.. so, caranya adalah

1- download Iconpackager ni ( bila korang klik link tu, dy automatik sedang download, so tak payah la nak klik macam-macam k.^^)
2- then sambil-sambil tu, korang tengok tengok and pilih la mana theme yang korang suka kat devianart.com ni.. klik show more kalau nak tengok yang lebih menarik.. kalau dah minat yang tu, download okay.
3- dah siap download step 1, korang kene la run lepas tu extract file tu.. letak la file tu kat document ke, local disk d ke....? okay..
4- haa... lepas tu  

lepastu 
5- korang klik Add Icon Packager.., kalau korang dah download theme yang korang suka dari step 2 tadi.., korang klik r Install Disk.
6- Dah nampak perubahan tu, korang klik Apply Icon Package.
7- Dah siap.. haa.. senang je... nak tutup, korang klik continue lagi sekali..

senang je kan. macam mana pulak aku buat dekstop background aku pink and screen aku ada nama aku.??
haa. itu semua, aku guna photoshop je.. ala.. edit2 lepastu make a picture as wallpaper..
senang je.. kalau korang nak jugak aku buatkan, boleh je.. pm aku dekat facebook aku okay?? mana nak cari fb aku?? adoii.. korang boleh je klik owner kat belaj sidebar aku ni.. okay?? hehehhe.. okay la.. see u guys in my next post.. daaa.. 
credit to Mina jamil
assalamualaikum..^^

p/s : kedai baru dah buka.. doakan segalanya berjalan lancar.. ^^ aminn

Labels:



4 Comments:

Blogger SyafiqahRadzi said...

awak. theme yg kita download ni akan save dlm mana eh? means in which item? sebab kan bila saya download, dia save dlm photoshop. huhu. strange -_-

15 July 2013 at 06:23  
Blogger Nasya Farhana said...

SyafiqahRadzi : tak.., dy akan save dalam dekstop. bukan dalam bentuk photoshop. sebelum awak download, tengok and baca betol2 sama ada dy dalam format apa. biasanya, NF tekan je next..next next.. sampai keluar, launch icon packager now.

15 July 2013 at 08:05  
Blogger SyafiqahRadzi said...

Launch icon packager tu keluaq tp theme yg saya download tu tak jd pun. Rasa mcm nak nanges sebab jumpa theme yg comei gila rasa mcm nak tendang ja. Haha. So, mcm mana eh tak mau bg dia save dlm photoshop or something else?

15 July 2013 at 08:56  
Blogger Nasya Farhana said...

awak download tak file tu lepas awak pilih? maksud nya, cth..
i) awak bukak devianart.com
ii) awak taip iconpackage di bahagian search art
iii) kemuadian, awak pilih yang awak suka.
iv) next, awak klik yang awak suka , then kalau awak perasan, dekat bahagian tepi sebelah kanan ada tunjuk DOWNLOAD FILE . apabila awak tekan download file, automatic dia akan simpan.
v) Ketika itulah awak boleh extract file itu..
p/s : biasanya DOWNLOAD FILE itu agak kebawah sedikit tempat dia. so, cari slow2 okay. ^^

16 July 2013 at 02:07  

Post a Comment

Thank you sebab baca.



PASTFUTURE
Crazy Fan;


My friends call me Nasya. Currently I'm a part time blogger. I love watching chinese drama (recommended only). I'm simple person with complicated mind. This is my place to talk about my studies, my favourite moments and my lifestyle.

XOXO Nasya Farhana.

OFFICIAL STICKER


BLOG ARCHIVE;

  • new desktop theme
  • Dunia Sekarang.. Makin
  • Persahabatan Terindah part 1
  • 1000 JIWA 1 HATI
  • Rindu Kalian.. :'(
  • WORDLESS SUNDAY
  • DOODLES BLOGGER FAMOUS
  • BILIK PALING CANTIK
  • KHAS UNTUK PESERTA CONTEST SOME TIPS FOR SOMETHING
  • Speacial GiVeAway By Aiman

  • Credits more;

    Edit :N.Afiqah
    Re-Edit :Nasya
    Basecode :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome